Nehoda v uceni ...

10.03.2015 20:04

Jednoho dne, kdyz jsem byl jeste v uceni v Cechach, dostala nase firma zakazku na vycisteni velkeho boileru v rekreacni ubytovne v Ceskem Raji.
Docela jsme se tam tesili, protoze bylo leto a byli jsme tam ubytovani se stravou a moji starsi spolupracovnici bez manzelek ;)
Po par dnech priprav a privezeni potrebnych veci jsme zacali s pokusem vyndat topne medene teleso z boileru, ktery byl asi 40 let stary. Pomoci maleho jerabu, ktery byl v kotelne se nam ho konecne podarilo vyndat.
Nejdrive se boiler musel vycistit, protoze uz nejmin 15 let na nem nikdo nedelal udrzbu. Meli jsme pripravene zvlastni zelezne nasady, na ktere byly pripevnene spachtle a dratene kartace a s temi jsme se boiler snazili vycistit od rezu. Bohuzel boiler byl skoro 4 metry dlouhy a tak jsme na uplny konec nedosahli.
Rikal jsem chlapum,ze ja jsem nejhubenejsi (byl jsem jak vyzle), tak tam vlezu. Otvor do boileru byl totiz jen asi 30 cm v prumeru. No jo rikali chlapy, tak jo, my te tam nejak po zebriku strcime. Kdyz jsem tam vlezl, tak me podli potrebne naradi a ja zacal skrabat rez. Slo to docela dobre a za hodinku to bylo hotove. Pak me tam dali kybl a maly koste a lopatku a ja vsem vsechnu tu rez daval do kbeliku a podaval jsem jim to ven. Kdyz to bylo vsechno hotovy, tak me pomohli ven a vsichni jsme sli na obed.
 
Po obede jsme zacali s pripravou na nater boileru uvnitr se zvlastni barvou, ktera by mela zabranit dalsi korozy. Meli jsme opet pripravene zelezne nasady s pripevnenymi stetkami a valecky na natirani. Nater sel velice pomalu, protoze se stetky ohybali a barva kapala tam kam nemela. Nejakou dobu jsme se s tim morili a uz jsme byli skoro hotovi, ale zbyval jeste posledni asi metr, kam jsme nemohli nijak dosahnout.
Rikam chlapum, no co tak ja tam zase vlezu jako pred obedem a dodelam to. Nikdo o tom nechtel ani slyset, ale jelikoz nikdo ani nemel zadny jiny napad, tak se muj predak nechal "ukecat" a zase me tam po zebriku vsunuli. Privazali me na pas silny provaz a rikali me, ze kdyz budu natirat, tak si mam u toho piskat, aby vedeli ze jsem v poradku. No tak jsem zacal natirat a vse slo docela dobre, ale po nejake dobe jsem najednou slysel, jakoby me nekde u ucha "bzucel" cmelak ... pak jsem si uz nic nepamatoval...
 
Probudil jsem se na trave pred kotelnou, nade mnou postavalo asi 10 lidi a divne na me zirali. Ptam se, co tady delam? No rikali, natiral jsi uvnitr boiler a piskal sis, ale najednou jsme neslyseli piskot, tak se ptame co se ti stalo a ty jsi neodpovidal, tak jsme te pritahli tim provazem k otvoru a vytahli te ven a prinelsli sem ven na cerstvi vzduch, protoze jsi byl v bezvedomi.
Asi hodinu jsme cekali co se bude dit a uz jsme se chystali zavolat zachranku, kdyz jsme videli, ze jsi otevrel oci a cumel jsi do "blba". To jsme si vsichni oddychli, protoze by jsme vsichni asi sli do vezeni za nasi blbost.