Nocni skoky na lyzich ...

10.03.2015 19:15

Kdyz me bylo asi 7 roku, tak si pamatuju jak nam nas tata vypravel ze v Loucny u Jablonce nad Nisou budou skoky na lyzich. Tenkrat to byla skoro svatost, protoze za komancu se moc nedelo ...                

 Nevim jak me to napadlo, ale v den kdy byli skoky na lyzich jsem si nasadil lyze, tenkrat se jim rikali "backoraky" a vyjel jsem na dlouhou cestu. V sedmi letech jsem ani poradne nevedel, kde Loucna je. Vedel jsem jen, ze tam jezdila tramvaj a proto jsem jel podle tramvajovych koleji. Vubec nevim jak dlouho jsem tam jel, o casu deti nemaj ani potuchy. Bylo to nejakych 7 km od naseho domu a prijel jsem tam v pozdnim odpoledni. Az na miste jsem se od jednoho znamyho kluka ze tridy( ktery tam bydlel) dozvedel, ze to jsou nocni skoky. Ne tedy v noci, ale po setmeni. Co jsem tam celou tu dobu delal nevim, vim jen ze jsem na cestu nebyl pripraveny, nemel jsem sebou zadne jidlo a ani zadny obleceni pro pripad, ze by se ochladilo. Samozrejme jsem o skoky nechtel prijit, kdyz uz jsem tam po tak dlouhe ceste prijel. Uz se stmivalo a ja se tesil na skoky, vubec jsem si neuvedomoval, ze doma na me cekaj rodice. Samozrejme me vubec nenapadlo jim nic rict, kam ze se to chystam, kdy se jako vratim... Asi po hodine skocich ne lyzich byla prestavka pred 2 kolem a ja uz byl tak unaven, hladovy a promrzly, ze jsem se rozhodl, ze na druhy kolo uz cekat nebudu a pojedu zpet domu. V ty dobe uz byla uplna tma, takze me cesta zpet trvala urcite mnohem dele nez cesta tam. Prijel jsem domu cely zmatozeny. Pred domem jsem si sundal lyze a vlezl do baraku. Tam jsem nasel v predsini celou ubrecenou moji mati. Ptala se me, kde jsi byl? Vis o tom ze uz te 4 hodiny hleda policie a vsichni sousedi? Pockej jak to schytas, az se domu vrati tata, ktery te tez nekde hleda. Asi po hodine se vratil muj tata a rika, sundej si kalhoty, za tu ostudu cos tady vyved, dostanes rakoskou pres prdel. No bolelo to, nic podobneho uz jsem pak nikdy neudelal. Zato jsme delali zase jine voloviny.